مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 13:402023-01-10حوادث

کرمان جزء 10 استان پروقوع جرائم سایبریِ کشور


رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: کرمان جزء 10 استان پروقوع جرائم سایبری کشور به شمار می رود و در حوزه کشف این جرائم نیز متناسب با گروه مربوطه، - رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

ضمن بیان این مطلب که با افزایش روزافزون تعداد کاربران در حوزه فضای مجازی، جرایم این حوزه نیز افزایش می یابد، تاکید کرد: در 9 ماه امسال در مقایسه با سال گذشته افزایش 30 درصدی جرایم سایبری و کشف 92 درصدی این جرایم محقق شده است.

سرهنگ محمدرضا رضایی امروز 21 دی ماه در نشست خبری اظهار کرد: بیشترین جرائم در فضای مجازی مربوط به مسائل مالی است.

وی با اشاره به اینکه ارزش پرونده های رسیدگی شده در پلیس فتا 52 میلیارد ریال بوده، افزود: کلاهبرداری های سایبری با 46 درصد، برداشت های غیرمجاز از حساب های افراد با 31 درصد و مزاحمت های اینترنتی با هشت درصد بیشترین جرائم فضای مجازی را در استان کرمان به خود اختصاص داده اند.

رضایی با اشاره به اینکه اعتماد به مجرمان توسط کاربران، بیشترین عامل کلاهبرداری ها است، گفت: عدم آگاهی و دانش پایین کاربران نیز از دلایل اصلی برداشت های غیرمجاز از حساب افراد است.

رییس پلیس فتای استان کرمان بیان کرد: پیامک های حاوی لینک های دارای بدافزار یکی از مهمترین روش های برداشت غیرمجاز از حساب افراد است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرمان جزء 10 استان پروقوع جرائم سایبریِ کشور

کرمان جزء 10 استان پروقوع جرائم سایبریِ کشور