مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 16:402023-01-10دانش

پیش بینی الگوی رفتاری کاربران با پردازش کلان داده ها


نتیجه تحقیقات عضو هیأت علمی دانشگاه تهران که در آزمایشگاه کاوش و شناخت اطلاعات دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران انجام شده است، در نشریه Neurocomputing انتشارات الزویر منتشر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر هادی زارع، دانشیار دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران درباره ماهیت و روند این پژوهش، گفت: در دنیای امروز با رشد روزافزون شبکه های اجتماعی و استفاده از فروشگاه های اینترنتی با حجم عظیمی از داده ها روبرو هستیم که کاوش و استخراج الگوهای مفید از آن ها می تواند منجر به تولید محصولات مبتنی بر داده شود که دارای اهمیت زیادی در حوزه های مالی، پزشکی و حمل و نقل است.

به صورت دقیق تر می توان بیان کرد که اینگونه داده ها در قالب ساختارهای گرافی، امروزه به ساختارداده ای فراگیر و یک زبان جهانی برای توصیف سیستم هایی همچون شبکه های حمل ونقل شهری، شبکه های پروتیینی و شبکه های اجتماعی تبدیل شده اند.

این پژوهشگر حوزه علوم داده، افزود: چالش اساسی در استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین روی این ساختارداده ها، یافتن راهی برای استفاده از اطلاعات ساختاری گراف در کنار اطلاعات مربوط به ویژگی ها است.

به عنوان مثال از یک طرف با شبکه ای از کاربران روبرو هستیم و از طرف دیگر اطلاعات مربوط به پروفایل کاربران نیز می تواند بسیار ارزشمند باشد که در نظر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی الگوی رفتاری کاربران با پردازش کلان داده ها

پیش بینی الگوی رفتاری کاربران با پردازش کلان داده ها