مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 17:102023-01-10دانش

افزایش نرخ مشروطی دانشجویان کشور در دوران پساکرونا


تغییر شیوه آموزش و ارزشیابی در دوره کرونا به افت کیفیت آموزش منجر شده است، تاحدی که نرخ مشروطی واقعی دانشجویان با تغییر شیوه ارزشیابی به حضوری تا 60 درصد نسبت به دوره کرونا افزایش پیدا کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس، دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به بررسی کیفیت آموزش دانشگاه های کشور در دوران کرونا پرداخته است.

یافته های این مطالعه نشان می دهد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در محورهایی شامل: زمینه سازی اجرا و گسترش آموزش های الکترونیکی؛ بازنگری در مقررات آموزشی؛ آموزش، ترویج و فرهنگ سازی و همچنین سنجش و ارزشیابی اقدام هایی را داشته است، اما با همه این تلاش ها و فعالیت های دانشگاه ها، دانشجویان و اساتید از کیفیت آموزش های غیرحضوری رضایت چندانی نداشتند.

همچنین پایش چهار ساله وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص کیفیت آموزش نیز نشان داده است که تغییر شیوه آموزش و ارزشیابی در دوره کرونا به افت کیفیت آموزش منجر شده است، به طوریکه در نیم سال دوم سال تحصیلی 1401-1400 نرخ مشروطی واقعی دانشجویان با تغییر شیوه ارزشیابی، یعنی بازگشت به ارزشیابی حضوری (که امنیت امتحانات در آن قابل قبول است) تا 60 درصد نسبت به دوره کرونا افزایش داشته است که به طورکلی افت کیفیت آموزش را می توان برداشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش نرخ مشروطی دانشجویان کشور در دوران پساکرونا

افزایش نرخ مشروطی دانشجویان کشور در دوران پساکرونا