مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 18:002023-01-10دانش

دانشجویان روانشناسی در دانشگاه حرفه ای تربیت نمی شوند


رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره تاکید کرد: متاسفانه اکنون در دانشگاه های کشور، دانشجویان رشته روانشناسی برای کار حرفه ای تربیت نمی شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزای فارس، محمد حاتمی، رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با اشاره به اینکه روانشناسی یکی از پول سازترین حرف در دنیاست،گفت: در حال حاضر حدود 300 هزار دانشجو در مقاطع مختلف در این حوزه داریم و تقریبا 80 هزار نفر فارغ التحصیل وجود دارد که از این تعداد 48 هزار نفر عضو سازمان نظام روانشناسی هستند.

وی ادامه داد: در 6 سال گذشته تمایل متقاضیان برای تحصیل در رشته های مختلف روانشناسی افزایش یافته و این در حالی است که در رشته های پزشکی ما شاهد خالی شدن صندلی ها هستیم.

این موضوع باعث شد تا به غیر از دانشگاه های دولتی، دانشگاه های مانند آزاد، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس های دانشگاه های دولتی متاسفانه بر اساس استانداردها، پذیرش دانشجو نداشته باشند.

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ادامه داد: این دانشگاه ها حدود سه برابر ظرفیت شان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا پذیرش دانشجو دارند و طبق اطلاعات موجود، اکثر این دانشگاه ها مجوز ندارند و به همین دلیل در این دانشگاه ها حتی یک استاد متخصص وجود ندارد و معمولا از اساتید مدعو استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشجویان روانشناسی در دانشگاه حرفه ای تربیت نمی شوند

دانشجویان روانشناسی در دانشگاه حرفه ای تربیت نمی شوند