مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 18:502023-01-10سياسي

بازارچه مرزی امنیت ساز است/ ضرورت احقاق حقابه ایران از رود ارس


مسئله بازارچه ها و تبادلات مرزی ایران و ترکیه از مطالبات مردم و از اولویت های مهم است که گام برداشتن در این حوزه موجب رونق اقتصادی امنیت مرزی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار رییس مجلس ترکیه ضمن تبریک میزبانی خوب اجلاس سیزدهم APA، گفت: خوشحال هستیم که مقامات هر دو کشور ایران و ترکیه به موضوع همسایگی، همکاری و توسعه در زمینه روابط دوجانبه توجه کرده و از این رهگذر ارتباطات دو کشور در حال گسترش است.

قالیباف با بیان اینکه ایران و ترکیه امروز به یک درک و برداشت مشترک رسیده اند، بیان کرد: البته نباید ارتباطات را در حالت فعلی حفظ کرد چرا که ایران و ترکیه بیش از هر زمان دیگری نیازمند آن هستند که روابط را در عرصه های مختلف و با توجه به شرایط و اقتضائاتی که در منطقه و جهان داریم گسترش دهند.

وی با اشاره به موضوع مهم آب رودخانه ارس و لزوم رعایت حقآبه جمهوری اسلامی ایران از این رودخانه، اظهار کرد: در رابطه با موضوع آب و رودخانه ارس نگرانی هایی وجود دارد که به محیط زیست منطقه بازمی گردد و در خصوص آن نیز نشستی بین وزرای نیرو و کشاورزی دو کشور انجام شده و باید نشست دوم نیز تشکیل شود و این از موضوعاتی است که می تواند برای هر دو کشور، مردم و البته محیط زیست از اهمیت بالایی برخوردار باشد چرا که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازارچه مرزی امنیت ساز است/ ضرورت احقاق حقابه ایران از رود ارس

بازارچه مرزی امنیت ساز است/ ضرورت احقاق حقابه ایران از رود ارس