مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 21:052023-01-10سياسي

«پرستار» هست اما کم است


پرستار هست اما کم است.

براساس آمارهای ارائه شده می توان گفت کشور با کمبود شدید پرستار مواجه است و همین امر باعث شده پرستاران در چند شیفت و بعضا شیفت های اجباری مشغول به کار باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، براساس استانداردهای جهانی یکی از معیارهای صحیح در بخش پرستاری این است که به ازای هر تخت، 2.

5 نفر نیروی پرستاری وجود داشته باشد.

با این حال اما در این دو سال اخیر به دلایل مختلف از جمله مهاجرت پرستاران، ابتلا به کرونا و شهید خدمت شدن آن ها، بازنشسته شدن پرستاران، افزایش تخت های بیمارستانی و.

موجب شد تا تعداد پرستاران نسبت به هر تخت کاهش قابل توجهی داشته باشد.

علیرضا سعادت جو، عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه کمبود نیرو باعث می شود پرستاران مجبور به اشتغال در چند شیفت شوند و گاهی شیفت اجباری هم داشته باشند، گفته است: این موضوع باعث خستگی بیش از اندازه پرستاران می شود و علاوه بر صدمات جسمی و روحی از نظر دوری از خانواده نیز دچار مشکل و آسیب می شوند.

وی همچنین اظهار کرده است : لازم است مسئولان توجه ویژه ای به معیشت و مطالبات پرستاران داشته باشند، توجه به پرستاران باعث افزایش انگیزه این قشر می شود و زمانی که کشور دچار بحرانی مشابه کرونا شد، این عزیزان بدون خستگی و دلزدگی وارد میدان می شوند؛ اما اگر به نیاز پرستاران تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«پرستار» هست اما کم است

«پرستار» هست اما کم است