مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 21:502023-01-10اجتماعي

خاک حوضه دریاچه ارومیه مستعد فرسایش است


معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی با تأکید بر لزوم حفاظت و قرق اراضی حاشیه دریاچه ارومیه، گفت: متأسفانه خاک منطقه مستعد فرسایش است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، ابوالفضل مختاری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با تأکید بر لزوم حفاظت و قرق اراضی حاشیه دریاچه ارومیه، افزود: در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه هزار و 500 هکتار از اراضی شرق دریاچه ارومیه در محدوده شهرستان آذرشهر در راستای طرح های مقابله با بیابان زایی بوته کاری شده است که اجرای این طرح تأثیر به سزایی در تثبیت خاک و جلوگیری از ایجاد ریزگردها در این منطقه داشته است.

وی با بیان اینکه بادشکن ها و عملیات بیولوژیک در کاهش میزان ریزگردها مؤثر بوده است، افزود: قُرُق منطقه و دامداری یکی از مشکلات ما در منطقه است، پوشش گیاهی این مناطق در حدی نیست که به عنوان علوفه مورد استفاده دامداران قرار گیرد و فقط نقش حفاظتی در برابر ایجاد ریزگردها دارد، اما این در حالی است که برخی دامداران منطقه از سال های پیش پروانه چرای دام دارند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی اظهار کرد: ما هشت سال است که این منطقه را قرق کرده ایم و دامداران منطقه هم پروانه چرای دام دارند، یک سری از آن ها هم از طریق همین دامداری ارتزاق می کنند بر این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاک حوضه دریاچه ارومیه مستعد فرسایش است

خاک حوضه دریاچه ارومیه مستعد فرسایش است