مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 23:102023-01-10سياسي

فرصت ها از دل تهدیدات خلق می شوند


مدیرکل آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه امروز می بینیم که علم، تکنولوژی و تحقیق و پژوهش مظهر قدرت برای کشور شده اند، گفت: از دل تهدیدات و گرفتاری هااست که فرصت ها خلق می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی حجرگشت عصر سه شنبه در همایش لیگ علمی پایا که به همت سازمان بسیج دانش آموزی این استان برگزار شد، ضمن قدردانی از سپاه بابت برگزاری این همایش با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین علی (ع) مبنی بر العلم سلطان گفت: معنای ظاهری این حدیث این است که علم یعنی قدرت و موقعیت و امروز نیز می بینیم که علم، تکنولوژی و تحقیق و پژوهش مظهر قدرت برای کشور شده اند.

وی مطرح کرد: حدود هفت تا هشت قرن پیش، یعنی قبل از دوره رنسانس اروپا، که حتی آمریکایی وجود نداشته است، مسلمانان در قله های علمی دنیا قرار داشتند و کتاب های دانشمندان مسلمان از عربی و فارسی به زبان یونانی ترجمه می شدند و موجبات پیشرفت غرب را فراهم می کردند و به دلیل خباثت موجود در ذاتشان، با ایجاد انواع و اقسام جنگ و گرفتاری و …، علیرغم پیشرفت خود، مانع پیشرفت سایر کشورها شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه اگر امروز آمریکا به قدرت نظامی و اقتصاد خود می نازد، این قدرت را به واسطه توجه به علم کسب کرده است، به توجه بسیار دین اسلام به تعلیم، تفکر، تحقیق، یادگیری و … اشاره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرصت ها از دل تهدیدات خلق می شوند

فرصت ها از دل تهدیدات خلق می شوند