مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 08:152023-01-11پزشكي

سویه های جدید کرونا در پوشش سرماخوردگی شدید


سویه های جدید کرونا بیماری های خفیف ایجاد می کند و زیرشاخه اُمیکرون هستند که به طور معمول درگیری ریوی ندارند و با میزان کشندگی کم به شکل سرماخوردگی شدید ظاهر می شوند.

- ایسنا/بوشهر پزشک متخصص بیماری های عفونی گفت: سویه های جدید کرونا بیماری های خفیف ایجاد می کند و زیرشاخه اُمیکرون هستند که به طور معمول درگیری ریوی ندارند و با میزان کشندگی کم به شکل سرماخوردگی شدید ظاهر می شوند.

دکتر فرهاد عباسی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: علائم سویه جدید کرونا همانند سویه های قبلی است و بیمار با نشانه های سرماخوردگی نسبتا شدید به مراکز درمانی مراجعه میکند، تب، بی حالی، گلو درد و بدن درد از علائم این سویه است و درگیری ریوی در این نوع سویه از کرونا پایین است.

وی ادامه داد: به منظور پیشگیری از ابتلا به سویه جدید کرونا در پیک هشتم فرایند واکسیناسیون همانند سویه های قبل موثر خواهد بود و از ابتلا به کووید تاحدی جلوگیری می کند؛ ضمن این که لازم است از تماس با فرد آلوده جلوگیری شود همچنین عدم حضور در مکان های شلوغ و سربسته و حفظ فاصله از فرد بیمار رعایت شود.

پزشک متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری درخصوص افراد مبتلا به سویه های جدید اُمیکرون تصریح کرد: در صورت ابتلای فرد به سویه جدید کرونا توصیه می شود به پزشک مراجعه شود و با انجام معاینات مجاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سویه های جدید کرونا در پوشش سرماخوردگی شدید

سویه های جدید کرونا در پوشش سرماخوردگی شدید