مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 08:202023-01-11اجتماعي

شکارگروهی و تاراج پرندگان خلیج گرگان/تساهل مدیران جبران ناپذیراست


تکرار حضور گروهی شکارچیان در خلیج گرگان، طی هفته های اخیر تلنگری جدی به مسئولان است تا با حمایت از محیط زیست از همین ابتدا جلوی این تعدی گرفته شود.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: گلستان به سبب برخورداری از تنوع بالا در زیستگاه های حیات وحش، میزبان دائمی یا موقت طیف گسترده ای از حیات وحش بوده و انواع پستانداران و گربه سانان در مناطق جنگلی تا پرندگان آبزی و کنار آبزی این استان را به بهشت حیات وحش تبدیل کرده است.

همه زیستگاه ها و بوم سازگان های گلستان حائز اهمیت و شاید کم نظیر باشند اما تالاب و خلیج گرگان را شاید بتوان هم ردیف با پارک ملی گلستان و از مهم ترین مناطق زیست محیطی استان برشمرد که فراخور موقعیت مکانی و البته فرهنگ و آداب اهالی پیرامونی و رخدادهای طبیعی با تهدیدات و چالش های مختلفی دست به گریبان است.

خلیج گرگان هر چند تحت مدیریت اداره کل محیط زیست مازندران قرار دارد اما از نظر سرزمینی و جغرافیایی بخشی از استان گلستان است که سال ها است با مشکل شکار غیرمجاز مواجه بوده و محیط بانان تلاش کرده اند تا با بضاغت موجود از زیستمندان این عرصه حفاظت کنند.

اما از سال گذشته و پس از برخی کشمکش ها بین شکارچیان و محیط زیست برای دریافت پروانه شکار و همچنین بی توجهی شکارچیان به قوانین و مقررات، شاهد حضور شکارچیان نقاب دار در خلیج گر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکارگروهی و تاراج پرندگان خلیج گرگان/تساهل مدیران جبران ناپذیراست

شکارگروهی و تاراج پرندگان خلیج گرگان/تساهل مدیران جبران ناپذیراست