مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 08:352023-01-11بين الملل

گفتگوی تلفنی رییس جمهور ترکیه و نخست وزیر عراق


«محمد شیاع السودانی» و «رجب طیب اردوغان» درباره روابط دوجانبه یه ویژه اتصال ریلی بین بندر الفاو عراق و ترکیه و همچنین پرونده مرزی رایزنی کردند.

- محمد شیاع السودانی و رجب طیب اردوغان درباره روابط دوجانبه یه ویژه اتصال ریلی بین بندر الفاو عراق و ترکیه و همچنین پرونده مرزی رایزنی کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المعلومه، نخست وزیر عراق و رییس جمهور ترکیه در گفتگوی تلفنی مجموعه ای از پرونده ها به ویژه اتصال ریلی بین بندر فاو عراق و ترکیه و پرونده امنیت مرزی را بررسی کردند.

در بیانیه دفتر نخست وزیری عراق درباره این رایزنی تلفنی آمده است: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق تماسی تلفنی از رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه دریافت کرد که طی آن روابط دوجانبه بین دو کشور همسایه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طبق این بیانیه، طرفین در این تماس تلفنی همچنین درباره راه های توسعه همکاری های اقتصادی، تلاش های متقابل برای کنترل مرزهای مشترک و هماهنگی برای تعقیب گروه های تروریستی در مرزهای مشترک بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

اردوغان نیز دعوت خود را از نخست وزیر عراق برای سفر رسمی به ترکیه و همچنین دعوت از وی برای حضور در مجمع دیپلماتیک آنتالیا تجدید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفتگوی تلفنی رییس جمهور ترکیه و نخست وزیر عراق

گفتگوی تلفنی رییس جمهور ترکیه و نخست وزیر عراق