مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 09:002023-01-11سياسي

استان همدان 2 نماینده اضافه دارد


نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان همدان دو نماینده اضافه دارد، گفت: از نظر مرکز پژوهش ها ملایر یک نماینده اضافه دارد و جمعیت رزن و درگزین 38 هزار نفر کمتر از حد نصاب است، - به همین علت فعلاً استان همدان را از طرح افزایش نمایندگان مجلس حذف کرده اند.

فتح الله توسلی اظهار کرد: طبق اصل 64 قانون اساسی پس از هر 10 سال، با درنظر گرفتن عوامل انسانی، سیاسی، جغرافیایی و نظایر آنها حداکثر 20 نفر نماینده می تواند به شمار نمایندگان مجلس افزوده شود اما چندین سال است که این اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: در مجلس دهم کلیات این طرح در صحن اعلام و رد شد، در سال 99 نیز طرح دیگری در این باره مطرح شد که در آن تفکیک حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ نیز مطرح بود اما به تازگی در کمیسیون تخصصی بررسی این موضوع، اعلام کردند که استان همدان (نه حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ ) به لحاظ جمعیتی تنها شرایط افزوده شدن هیچ نماینده ای را ندارد چراکه جمعیت کل استان کمتر از حدنصاب است ضمن اینکه دو نماینده هم اضافه دارد.

توسلی با اشاره به مکاتبه خود با کمیسیون تخصصی و رییس مجلس تصریح کرد: در گزارشی که در این باره به بنده داده اند اعلام شده هم اکنون برخی شهرستان ها با 500 هزار نفر جمعیت یک نماینده دارند این در حالیست که تعداد جمعی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استان همدان 2 نماینده اضافه دارد

استان همدان 2 نماینده اضافه دارد