مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 10:152023-01-11بين الملل

هدیه نظامی کانادا به اوکراین و واکنش سفیر روسیه


دفتر نخست وزیر کانادا بعد از دیدار جاستین ترودو و جو بایدن در مکزیکوسیتی، اعلام کرد که کانادا یک سامانه موشکی پیشرفته سطح به هوای ملی (NASAMS) ساخت ایالات متحده را برای اوکراین خریداری خواهد کرد.

- دفتر نخست وزیر کانادا بعد از دیدار جاستین ترودو و جو بایدن در مکزیکوسیتی، اعلام کرد که کانادا یک سامانه موشکی پیشرفته سطح به هوای ملی (NASAMS) ساخت ایالات متحده را برای اوکراین خریداری خواهد کرد.

این اطلاعیه با واکنش مسکو روبرو شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، روز سه شنبه جاستین ترودو نخست وزیر کانادا و جو بایدن رییس جمهوری آمریکا میهمان مکزیک برای نشست رهبران آمریکای شمالی بودند و ترودو در رایزنی های جداگانه ای که با بایدن درباره حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه داشت، در مورد این خرید نظامی با رهبر آمریکا صحبت کرد.

پس از آن آنیتا آناند وزیر دفاع کانادا در توییتر نوشت: این سامانه دفاع هوایی، اولین هدیه کانادایی ها به اوکراین است.

او گفت که اولکسی رزنیکوف، همتای اوکراینی اش، در گفت وگوی تلفنی که سه شنبه برگزار شد، به او گفت که سیستم های دفاع هوایی اولویت اصلی اوکراین هستند.

وزیر دفاع کانادا گفت که پدافند هوایی NASAMS یک سامانه دفاع هوایی مستقر در زمین کوتاه برد تا میان برد است که مقابل پهپادها، موشک های و حملات جنگنده ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدیه نظامی کانادا به اوکراین و واکنش سفیر روسیه

هدیه نظامی کانادا به اوکراین و واکنش سفیر روسیه