مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 11:452023-01-11بين الملل

گره کور انتخاب رییس جمهور لبنان چگونه باز خواهد شد؟


سرنوشت انتخاب رییس جمهور جدید لبنان در سایه عدم دستیابی به توافقات داخلی و همکاری های همه جانبه خارجی، همچنان در هاله ای از ابهام است.

اما منابع دیپلماتیک گمانه زنی هایی درباره نحوه باز کردن گروه کور این بحران طرح می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نبیه بری رییس پارلمان لبنان دیروز (سه شنبه، 10 ژانویه) برای برگزاری جلسه پارلمان جهت انتخاب رییس جمهور دعوت کرد.

قرار است این نشست ظهر روز پنج شنبه برگزار شود.

یک ماه پیش نیز جلسه پارلمان لبنان برای دهمین بار جهت انتخاب چهاردهمین رییس جمهور جدید این کشور برگزار شد اما بدون نتیجه پایان یافت.

به نظر می رسد که نشست بعدی پارلمان لبنان نیز بی نتیجه باشد زیرا هنوز هیچ توافقی در سطح داخلی یا خارجی لبنان در این خصوص حاصل نشده است.

وبگاه لبنانی نداء الوطن با انتشار یادداشتی در این خصوص نوشت که به نظر می رسد که هیچ طرح ابتکاری قاطع خارجی یا داخلی برای معضل انتخاب رییس جمهور لبنان، در آینده ای مشخص  وجود نداشته باشد، زیرا حرکت در این مسیر نیازمند زمانی مشخص برای متبلور شدن است.

  بر این اساس می توان گفت که وضعیت کنونی لبنان ادامه یابد زیرا هیچ کس، چه در داخل و چه در خارج، نمی خواهد اشتباه خلأ ریاست جمهوری را برای دو سال و نیم دیگر تکرار کند، همانطور که قبل از انتخاب ژنرال م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گره کور انتخاب رییس جمهور لبنان چگونه باز خواهد شد؟

گره کور انتخاب رییس جمهور لبنان چگونه باز خواهد شد؟