مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 11:552023-01-11سياسي

مبارزه با فرقه های استعماری در جهان اسلام؛ از بهاییت تا احمدیه


مولوی عبدالحمید باید پاسخ دهد در حالی که شیخ و علمای الازهر از هم زیستی و گفتگو با مسیحیان حمایت می کنند، چرا بهاییت را پروژه ای صهیونیستی می دانند؟ - گروه بین الملل خبرگزاری فارس، احمد معصوم زاد: مولوی عبدالحمید، امام جماعت مسجدی در زاهدان، چندی پیش در خطبه های نماز جمعه خود از بهاییان و حمایت از حقوق پیروان این فرقه ضاله سخن گفت.

وی در بخشی از خطبه خود در نماز جمعه 9 دی ماه گفت: غیرمسلمانان هم حقوق انسانی دارند و حتی اگر نسل های گذشته مذاهبی مانند بهاییان هم مرتد شمرده می شوند، نباید این حکم را به نسل جدید تسری داد و در حق آنان تبعیض قائل شد.

وی همچنین افزود: ما می گوییم بهایی ها حقوق انسانی و حقوق شهروندی دارند و اگر کسی خدا را هم قبول نداشته باشد، حقوق انسانی دارد.

اینکه در گذشته یکی از اسلام برگشته و به راه دیگری رفته یا ختم نبوت را انکار کرده، آن گذشته است و نسل جدیدی آمده که نمی توان آن ها را مرتد دانست.

در واقع مولوی عبدالحمید به درستی همچون تمامی علمای شیعه و اهل سنت معتقد است که بهاییان کافر هستند، اما تأکید دارد که این دسته از کافران نیز باید همچون مسیحیان و یهودیان و زرتشتیان در ایران از حقوق شهروندی برخوردار باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با فرقه های استعماری در جهان اسلام؛ از بهاییت تا احمدیه

مبارزه با فرقه های استعماری در جهان اسلام؛ از بهاییت تا احمدیه