مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 12:052023-01-11سياسي

احمدی بیغش: تومان به جای ریال پول ملی شود


نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با توجه به تغییر رییس کل بانک مرکزی، خواستار تغییر ریل پولی کشور از وضع دوگانه فعلی به یک واحد و جایگزین کردن تومان به عنوان پول ملی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمود احمدی بیغش در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز چهارشنبه (21 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در رابطه با اقدامات کشور ترکیه در حوزه های آبریز رودخانه مرزی ارس و تبعات آن برای سه کشور ایران، ارمنستان و جمهوری آذربایجان، عنوان کرد: دولت ترکیه با اجرای طرح داپ تاکنون از هیچ اقدامی در جهت کم شدن آب ورودی رودخانه ارس به کشورهای پایین دست مانند ایران خودداری نکرده است.

وی افزود: بررسی های فنی نشان می دهد تمامی فعالیت های سدسازی ترکیه بر روی رودخانه ارس بدون توجه به معاهدات بین المللی بوده و با احداث این سدها حق آبه کشورهای ذی نفع در پایین دست ساخته شده حجم آب جاری رودخانه ارس را بیش از 1.

5 میلیارد متر مکعب کاهش داده که تا اینجای کار به معنی وقوع فاجعه ای جبران ناپذیر در غفلت سوال برانگیز مسئولان کشور در برابر این اقدامات کشور ترکیه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در عین حال خاطرنشان کرد: این کار به این معنی است که در سال آبریز زراعی 1402 باید شاهد کمبود شدید منابع آبی دشت های حاصل خیز شمال غرب کشور باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احمدی بیغش: تومان به جای ریال پول ملی شود

احمدی بیغش: تومان به جای ریال پول ملی شود