مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 13:352023-01-11بين الملل

فشار بر آمریکا برای پرداخت غرامت به جزایر مارشال بابت آزمایش های اتمی


بیش از 100 گروه فعال محیط زیست و حامی کنترل تسلیحات، از دولت جو بایدن خواسته اند تا رسما از جزایر مارشال به خاطر تاثیر گسترده آزمایش هسته ای دهه 1940 و 1950 عذرخواهی کرده و غرامت عادلانه ای بپردازد.

- دیوید کابوآ، رییس جزایر مارشال (سمت راست) در کنار آنتونی بلینکن بیش از 100 گروه فعال محیط زیست و حامی کنترل تسلیحات، از دولت جو بایدن خواسته اند تا رسما از جزایر مارشال به خاطر تاثیر گسترده آزمایش هسته ای دهه 1940 و 1950 عذرخواهی کرده و "غرامت عادلانه ای" بپردازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این فعالان به رهبری انجمن کنترل تسلیحاتی شامل سازمان مدافع محیط زیست موسوم به صلح سبز و ابتکار آموزش مارشالی (MEI ) می شوند و این درخواست خود را در نامه ای به جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا در 5 دسامبر مطرح کردند و این نامه اکنون در دسترس خبرگزاری رویترز قرار گرفته است.

در این نامه از واشنگتن خواسته شده تا در مذاکرات جاری با جزایر مارشال درباره تجدید پیمان انجمن آزاد (COFA) که از دهه 1980 پایه و اساس روابط با این منطقه اقیانوس آرام بوده است، به وعده های عدالت هسته ای عمل کنند.

کشورهای حوزه این جزایر همچنان روابط نزدیکی با واشنگتن دارند اما تحلیلگران هشدار می دهند که مسائل مختلفی از جمله کمک های اقتصادی می توانند این کشورها را به سمت رقیب استراتژیک آمریکا یع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فشار بر آمریکا برای پرداخت غرامت به جزایر مارشال بابت آزمایش های اتمی

فشار بر آمریکا برای پرداخت غرامت به جزایر مارشال بابت آزمایش های اتمی