مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 14:552023-01-11فرهنگي

ابوالفضل خطیبی درگذشت


ابوالفضل خطیبی نویسنده، شاهنامه شناس و پژوهشگر زبان و ادب فارسی صبح امروز چهارشنبه 21 دی به علت عدم موفقیت در عمل پیوند کبد درگذشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، ابوالفضل خطیبی نویسنده، شاهنامه شناس و پژوهشگر زبان و ادب فارسی امروز چهارشنبه 21 دی ماه در سن 62 سالگی بر اثر عدم موفقیت در عمل پیوند کبد درگذشت.

وی متولد 25 اردیبهشت 1339 در گرمسار بود و آثاری در حوزه های تاریخ ایران، زبان و ادبیات فارسی و ایران شناسی 9 کتاب، 60 مقاله در مجله ها و مجموعه ها و 156 مقاله در دانشنامه ها و 23 نقد کتاب داشته است همچنین در حوزه تخصصی خود (شاهنامه فردوسی و ادبیات حماسی) تاکنون در همایش های گوناگونی شرکت داشته و در آنها به ایراد سخنرانی پرداخته است.

خطیبی از سال 1368 پس از اتمام دوره سربازی در چند مرکز پژوهشی از جمله: مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی، مرکز نشر دانشگاهی و فرهنگستان زبان و ادب فارسی فعالیت داشته است همچنین عضو هیئت علمی و معاون گروه فرهنگ نویسی فرهنگستان زبان و ادب فارسی و معاون سردبیر مجله نامه ایران باستان ، نگارنده بیش از صد مقاله علمی به ویژه درباره شاهنامه در دانشنامه ها و مجلات تخصصی ادبی، همکاری در تصحیح شاهنامه با جلال خالقی مطلق در جلد هفتم را در کارنامه کاری خود داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابوالفضل خطیبی درگذشت

ابوالفضل خطیبی درگذشت