مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 15:302023-01-11اجتماعي

نظریه جدیدی در مورد وجود آب در قمر مشتری


پژوهشگران آمریکایی با کمک یک مدل رایانه ای، آنچه را که پس از برخورد یک دنباله دار یا سیارک به پوسته یخی قمر مشتری اتفاق می افتد، شبیه سازی کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فوربس، یک نظریه حاکی از این است که اجزای پیچیده سازنده حیات ممکن است روی غبار میان سیاره ای ایجاد شده و سپس به عنوان بخشی از یک دنباله دار یا سیارک که به سطح برخورد کرده است، به زمین منتقل شده باشند.

همین اتفاق ممکن است برای هر بخش دیگری از منظومه شمسی رخ داده باشد؛ از جمله یکی از محتمل ترین مکان های دور از زمین برای این اتفاق، قمر یخی سیاره مشتری موسوم به اروپا (Europa) است.

پژوهشگران دانشگاه تگزاس در آستین (UT Austin)، یک مدل رایانه ای را برای مشاهده آنچه پس از برخورد یک دنباله دار یا سیارک به پوسته یخی اروپا اتفاق می افتد، ابداع کردند.

نتایج این بررسی، جالب هستند زیرا نشان می دهند که یک دنباله دار برای برقراری تماس با اقیانوس زیر سطح مجبور نیست به پوسته یخی نفوذ کند.

در واقع، این مدل نشان می دهد که اگر دنباله دار فقط از نیمی از یخ ها عبور کند، آب حاصل از ذوب برف در اثر برخورد، نهایتا در اقیانوس فرو خواهد رفت.

مارک هسه (Marc Hesse)، استاد دانشکده علوم زمین دانشگاه تگزاس در آستین و از پژوهشگران این پروژه گفت: این موضوع، احتمال وجود داشتن مواد شیمیایی لازم برای زند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظریه جدیدی در مورد وجود آب در قمر مشتری

نظریه جدیدی در مورد وجود آب در قمر مشتری