مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 18:052023-01-11فرهنگي

نفس های آخر اثر ملی 500 ساله/ کاروانسرای کنارتخته چشم انتظارسرمایه گذار است


کاروانسرای کنارتخته یکی از سه کاروانسرای تاریخی شهرستان کازون است که در حال حاضر رو به تخریب است و احیای آن نیازمند حضور سرمایه گذار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کازرون ، آثار باستانی هر کشور مانند سنبلی زیبا است که از ارزش و اعتبار خاصی برخوردار است و این آثار، نشانه فرهنگ ، تمدن و هویت نیاکان و گدشتگان ماست.

کاروانسرای کنارتخته یکی از سه کاروانسرای تاریخی شهرستان کازون است.

این اثر مربوط به دوران صفویه می باشد که با نمایی بسیار زیبا در دل طبیعتی بکر، با قدمت 500 ساله مانند نگینی ارزشمتد می درخشد اما متاسفانه به جز برگزاری برنامه هایی در برخی مناسبت ها هیچ استفاده ای از آن نشده و با وجود این همه پتانسیل در سکوتی سرد و سنگین گرد و خاک می خورد.

  محمد جواد جوکاری رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کازرون ، در گفتگو با خبر نگار فارس ضمن اشاره به اهمیت این اثر ملی گفت: این اثر جزء آثار میراث فرهنگی است که ثبت ملی می باشد و مالکیت آن اکنون با اداره اوقاف شهرستان است.

وی افزود: کارهای مرمت و بازسازی این اثر قبلا توسط شهرداری و میراث فرهنگی انجام شده است و این مجموعه با وجود قدمت زیاد و این که سالها ی طولانی عمر دارد، می تواند مرکزی پویا ، جهت اشتعالزایی و کمک به اقتصاد جامعه و منطقه باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نفس های آخر اثر ملی 500 ساله/ کاروانسرای کنارتخته چشم انتظارسرمایه گذار است

نفس های آخر اثر ملی 500 ساله/ کاروانسرای کنارتخته چشم انتظارسرمایه گذار است