مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 دی 1401 ساعت 03:302023-01-12فرهنگي

حاشیه دست از «سووشون» آبیار برنمی دارد


محل جدید فیلمبرداری اثر تازه نرگس آبیار در عمارت تاریخی «نصیرالملک» بار دیگر واکنش و نگرانی های فعالان و دوستداران میراث فرهنگی را برانگیخت.

- محل جدید فیلمبرداری اثر تازه نرگس آبیار در عمارت تاریخی نصیرالملک بار دیگر واکنش و نگرانی های فعالان و دوستداران میراث فرهنگی را برانگیخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ساخت فیلم و سریال خانگی سووشون به کارگردانی نرگس آبیار، تا کنون در سه مکان تاریخی باغ عفیف آباد، ارگ کریم خان زند و خانه نصیرالملک در شهر شیراز انجام شده است.

فیلمبرداری در این لوکیشین ها با توجه به جنبه های خاص تاریخی آنها خود به خود حساسیت ها و واکنش هایی را برانگیخته است؛ چراکه گروه فیلمسازی الزامات خود را دارد حوزه میراث فرهنگی نیز حساسیت ها و پروتکل های خاص خود را.

این دو طبعا در جاهایی به انطباق نمی رسند.

این در حالی است که سازمان وقت (وزارت) میراث فرهنگی از سال 1393 ساخت فیلم های سینمایی و سریال را در مکان های تاریخی او در پاسخ به انتقادها قول داد که بخشی از الحاقات دکور ساخته شده در این باغ تاریخی را بردارد و گفت: علی رغم نظر گروه تولید که به صرفه نبود این سریال را در شهر شیراز کار کنیم و بهتر بود در تهران کار کنیم، اصرار کردم در شیراز این سریال ساخته شود، به خاطر آن که معماری و اتمسفر شیراز بتواند در سریال نشان داده و ثبت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حاشیه دست از «سووشون» آبیار برنمی دارد

حاشیه دست از «سووشون» آبیار برنمی دارد