مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 دی 1401 ساعت 09:402023-01-12اقتصادي

آغاز عملیات اجرایی ابر پروژه آبرسانی از خلیج فارس با حضور رییس جمهور در یزد


عملیات اجرایی بزرگترین پروژه آبرسانی هزاره یزد صبح امروز با حضور رییس دولت سیزدهم در این استان آغاز بکار کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس یزد، رییس جمهور صبح امروز پنج شنبه 22 دیماه در جریان دومین سفر استانی خود به دارالعباده، دستور  اجرای عملیات ابرطرح انتقال آب از خلیج فارس به یزد را صادر کرد.

این طرح با هدف صنعت و کشاورزی پربازده و پشتیبانی از آب شرب مورد نیاز استان اجرایی خواهد شد و قرار است میزان تخصیص آب از خلیج فارس برای استان یزد 250 میلیون مترمکعب باشد.

برای اجرای کامل خط انتقال آب از خلیج فارس به استان یزد بالغ بر 150 هزار میلیارد تومان اعتبار از محل حقوق دولتی معادن تخصیص یافته است.

خط دوم انتقال آب از خلیج فارس به استان یزد از مسیر مطمئن خط اول یزد اجرا خواهد شد و در مسیر خود استان های کرمان و هرمزگان را نیز منتفع خواهد کرد.

 افتتاح خط پشتیبان آب شرب استان از منابع صنعت برای تامین نیاز استان برای مواقع بحرانی از دیگر طرح های در دستور کار افتتاح توسط رییس جهور در دومین سفر استانی رییس جمهور است.

این طرح با اعتبار 800 میلیارد تومان و با اجرای 30 کیلومتر خط 1200 میلیمتری اجرایی شده که ظرفیت انتقال 1700 تا 1800 لیتر بر ثانیه را داراست ولی در حال حاضر 300 لیتر آب در ثانیه را به مخازن شحنه یزد انتقال می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز عملیات اجرایی ابر پروژه آبرسانی از خلیج فارس با حضور رییس جمهور در یزد

آغاز عملیات اجرایی ابر پروژه آبرسانی از خلیج فارس با حضور رییس جمهور در یزد