مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 دی 1401 ساعت 10:302023-01-12اقتصادي

افزایش کاریابی های خصوصی و دولتی


بر اساس گزارش ها، در سال گذشته تعداد مراکز کاریابی دولتی و خصوصی در کشور افزایش داشته و استان های تهران و خراسان رضوی بیشترین تعداد مراکز خدمات اشتغال دولتی و دفاتر کاریابی خصوصی را به خود اختصاص دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کاریابی ها و مراکز مشاوره شغلی بازوی توانمندی برای دولت در شناسایی فرصتهای شغلی و تامین نیروی کار به شمار می روند که سهم بالایی در ایجاد اشتغال، کاهش بیکاری و برقراری تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار کار دارند.

از این رو با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم اشتغالزایی برای جوانان و مقابله با بیکاری و اهمیت مراکز کاریابی در برنامه های توسعه، شایسته است در بکارگیری توانمندی و ظرفیت کاریابی ها و موسسات مشاوره شغلی به شکل مطلوبتر و معرفی بهتر این مراکز به جامعه هدف کارجویان و کارفرمایان و افزایش سهم آنها در اقتصاد ملی از طریق توسعه کمی و کیفی این بنگاهها اقدامات لازم صورت گیرد.

کاریابی فرایند ثبت نام و جست و جوی شغل برای جوینده کار و تامین نیروی انسانی برای کارفرما است که می تواند به اشتغال منجر شود.

مرکز خدمات اشتغال یا کاریابی دولتی، واحدی سازمانی تحت پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که خدمات راهنمایی و مشاوره شغلی و کاریابی را برای جوینده کار و کارفرما به صورت رایگان ارایه می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش کاریابی های خصوصی و دولتی

افزایش کاریابی های خصوصی و دولتی