مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 دی 1401 ساعت 10:352023-01-12سياسي

چشم انداز روابط پکن-عشق آباد؛ نگاه قدرت های منطقه به اقدامات «سردار»


به اعتقاد کارشناس مسائل منطقه، سفر رییس جمهور ترکمنستان به چین نه تنها برای روابط دوجانبه «عشق آباد» و «پکن» از اهمیت برخوردار است، بلکه بر بخشی از تحولات آتی منطقه تأثیر خواهد گذاشت.

- حسین اسوبعلی اف کارشناس مسائل سیاسی منطقه ضمن یادداشتی که در اختیار خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه قرار داد، به بررسی نتایج سفر رسمی رییس جمهور ترکمنستان به چین و تشدید رقابت های بازیگران فعال منطقه ای پرداخت.

در این یادداشت آمده است: در واقع با سفر رسمی سردار بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان به چین در 5-6 ژانویه (15-16 دی) می توان گفت که مرحله به اصطلاح مشروعیت بخشی بین المللی رییس جمهور جوان این کشور و پذیرش وی به حوزه سیاست کلان بین المللی تکمیل شد.

برای ترکمنستان، روسیه و چین دو کشوری هستند که به طور سنتی در سیاست خارجی آن از اهمیت زیادی برخوردارند.

پیش از این سردار بردی محمداف از روسیه، ایران و همچنین برخی از کشورهای آسیای مرکزی بازدید به عمل آورده و در اجلاس های مختلف حضور یافت که به گونه ای زمینه ورود تدریجی رییس جمهور جدید ترکمنستان به عرصه کلان سیاسی را فراهم کرد.

ظاهرا عشق آباد علاقه مند به انجام سفر به چین تا پایان سال 2022 بود، اما به دلیل مشغله کاری رهبری چین و سایر برنامه های تدارک شده در این کشور زمینه برای امکان چنین سفری فرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چشم انداز روابط پکن-عشق آباد؛ نگاه قدرت های منطقه به اقدامات «سردار»

چشم انداز روابط پکن-عشق آباد؛ نگاه قدرت های منطقه به اقدامات «سردار»