مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 دی 1401 ساعت 10:562023-01-12اجتماعي

آینده نامعلوم مهد کودک های استان فارس/ چوب حراج بر پایگاه های فرهنگی روستایی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، سه سال است که اختیار مهدکودک ها به آموزش و پرورش داده شده و سازمان بهزیستی در این زمینه دیگر مسئولیتی ندارد، این اتفاق سبب شد مهدکودک های روستایی که تا پیش از آن یک مرکز دولتی محسوب شده و توسط بهزیستی اداره می شد تعطیل شوند.

در طول سال های متمادی کارکرد ساختمان های کودکستان ها در روستاها فراتر از یک مهد کودک بوده است.

در این مراکز کلاس های هنری و آموزشی برای زنان و دختران روستا برقرار بود، برخی مراسمات مثل جشن های پیروزی انقلاب برای مردم روستا در این مکان برگزار می شد و فعالیت آن به یک فرهنگ سرا شباهت داشت.

اکنون با تفویض اختیارات به آموزش و پرورش، بهزیستی استان اقدام به مزایده گذاشتن این املاک نموده و با این اتفاق بسیاری از خدمات در روستاها قطع شده و به نوعی آوارگی در یافتن مکان دچار خواهند شد.

طبق گفته رییس شورای یکی از روستاهای شهرستان مرودشت، اگر قیمت پایه کارشناسی در حد توان مردم روستا بود، اهالی برای خرید آن اقدام می کردند اما ارزش گذاری انجام شد بالاتر از توان مالی ساکنین است.

 مدیر حقوقی سازمان بهزیستی فارس در این باره به خبرگزاری فارس گفت: طبق قانون بودجه سال 98 اعلام شد که دستگاه های دولتی املاک مازاد خود را به فروش برسانند و مطابق نامه اداره اقتصاد و دارایی استان فارس، استاندا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آینده نامعلوم مهد کودک های استان فارس/ چوب حراج بر پایگاه های فرهنگی روستایی

آینده نامعلوم مهد کودک های استان فارس/ چوب حراج بر پایگاه های فرهنگی روستایی