مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 دی 1401 ساعت 10:562023-01-12اقتصادي

وزیر نیرو: تأمین آب پایدار برای فلات مرکزی ایران اولویت وزارت نیرو است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، علی اکبر محرابیان صبح امروز در جریان سفر دوم هیأت دولت سیزدهم به استان یزد، با بیان این که تأمین آب برای نقاط مختلف کشور به ویژه فلات مرکزی ایران از جمله اولویت های اجرایی وزارت نیرو است، اظهار کرد: این مهم با استفاده از ظرفیت های مختلف بخش خصوصی و دولتی در اولویت جدی دولت سیزدهم قرار دارد.

وی ایجاد 110 هزار مترمکعب مخزن برای امکان افزایش ذخیره آب انتقالی از 18 ساعت به 24 ساعت در تابستان و اوج مصرف از جمله طرح های در دستور کار وزارت نیرو دانست و افزود: تعداد زیادی پروژه های برقی، خطوط انتقال و … نیز اجرا شده همچنین خط پدافندی آب شرب یزد از خط موجود انتقال از دریا در یک زمان بسیار کوتاه اجرا شد.

وزیر نیرو بازچرخانی پساب شهر یزد در راستای تعادل بخشی منابع آبی استان و اجرای خط سبز آب رسان در راستای جداسازی آب کیفی و قابل شرب را از دیگر اقدامات در دستور کار وزارت نیرو عنوان کردو گفت: در یک زمان کوتاه این عملیات در استان انجام شد و با افتتاح خط دوم شاهد تأمین پایدار آب شرب استان یزد خواهیم بود.

وی ادامه داد: شروع عملیات اجرایی خط دوم انتقال آب دریا به فلات مرکزی نیز یک اتفاق مهم است که برای تأمین آب، دو کلان پروژه را در دستور کار قرار دادیم که اولین آن مدیریت مصرف است که با این پروژه می توانیم تا حد زیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر نیرو: تأمین آب پایدار برای فلات مرکزی ایران اولویت وزارت نیرو است

وزیر نیرو: تأمین آب پایدار برای فلات مرکزی ایران اولویت وزارت نیرو است