مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 دی 1401 ساعت 13:402023-01-12سياسي

معایب و مشکلات تک فرزندی چیست؟


ظهور پدیده تک فرزندی باعث بروز فرزندسالاری، عدم تجربه شکست در فرزند، اختلالات رفتاری، عدم مسئولیت در زندگی، احساس تنهایی و انزوا می شود.

- سمیه اسکندری در گفت وگو با خبرنگار فارس در ساوه اظهار کرد: با توجه به صنعتی شدن جوامع و شهرنشینی شاهد تغییر خانواده از نوع خانواده گسترده به خانواده هسته ای هستیم.

وی با بیان اینکه تغییر سبک زندگی سبب ظهور پدیده تک فرزندی شده است افزود: این تغییر باعث بروز نوع متفاوتی از سبک زندگی و گرایش جامعه به خانواده هسته ای دارای پدر و مادر و یک فرزند شده است.

این جامعه شناس علت گرایش خانواده مدرن یا هسته ای به فرزند کمتر را در تغییرات فرهنگی و عدم گرایش به فرزند بیشتر دانست و تصریح کرد: این امر باعث بروز فرزندسالاری، عدم تجربه شکست در فرزند، اختلالات رفتاری، عدم مسئولیت در زندگی، احساس تنهایی و انزوا می شود.

اسکندری علل گرایش خانواده ها به تک فرزندی را دشواری شرایط در تولد فرزند اول، تاثیر شرایط محیطی، تبعیت از سبک زندگی و رفتار دیگران، مشکلات اقتصادی، تربیتی، تأمین مخارج و هزینه ها و امکانات رفاهی عنوان کرد.

وی ادامه داد: از دیگر علل عدم گرایش به تعدد فرزندان برنامه کنترل جمعیت در گذشته است که مهمترین پیامد برنامه کنترل جمعیت؛ رشد منفی جمعیت در جامعه، پیر شدن تدریجی جمعیت و سالمندی در آیند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معایب و مشکلات تک فرزندی چیست؟

معایب و مشکلات تک فرزندی چیست؟