مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 دی 1401 ساعت 13:452023-01-12بين الملل

یونان از اتحادیه اروپا خواست ترکیه را به خاطر ماهیگیری غیرقانونی تحریم کند


وزیر امور خارجه یونان در نامه ای خطاب به رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار اعمال تحریم علیه ترکیه به خاطر فعالیت های ماهیگیری غیرقانونی در آب های قلمرویی یونان و رفتار تحریک آمیز گارد ساحلی ترکیه شد.

- وزیر امور خارجه یونان در نامه ای خطاب به رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار اعمال تحریم علیه ترکیه به خاطر فعالیت های ماهیگیری غیرقانونی در آب های قلمرویی یونان و رفتار تحریک آمیز گارد ساحلی ترکیه شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گارد ساحلی یونان پنج ژانویه سال جاری میلادی تلاش کرد تا سه کشتی ماهیگیری ترکیه را که به صورت غیرقانونی در نزدیکی جزیره فارماکنیسی در دریای اژه مشغول ماهیگری بودند، شناسایی کنند اما یک قایق گشت زنی ترکیه تلاش کرد مقابل گارد ساحلی یونان قرار گیرد.

نیروهای یونانی برای ترساندن این قایق ترکیه ای، متوسل به شلیک تیر هشدار شدند.

نیکوس دندیاس، وزیر امور خارجه یونان در این نامه به جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اقدامات مکرر ترکیه جو امنیتی خطرناکی را ایجاد می کند و این خطر وقوع یک اتفاق را افزایش می دهد که ممکن است بعدا از سوی آنکارا برای تشدید تنش ها میان یونان و ترکیه مورد سوءاستفاده قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یونان از اتحادیه اروپا خواست ترکیه را به خاطر ماهیگیری غیرقانونی تحریم کند

یونان از اتحادیه اروپا خواست ترکیه را به خاطر ماهیگیری غیرقانونی تحریم کند