مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 دی 1401 ساعت 14:052023-01-12اقتصادي

تشخیص مالیات براساس حدس و گمان عادلانه نیست


رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک گفت: در تشخیص مالیات برای تولیدکنندگان نباید بدون بررسی دقیق و صرفا با حدس و گمان از مودیان، - مالیات اخذ کرد که این شیوه محاسباتی عادلانه نیست.

ناصر بیکی شامگاه چهارشنبه 21 دیماه در نشست تخصصی کمیسیون مالیاتی اتاق بازرگانی اراک که با حضور مدیر کل سازمان امور مالیاتی استان مرکزی و مدیران برخی واحدهای تولیدی و صنعتی ساوه و زرندیه در کارخانه کاوه فلوت شهرصنعتی کاوه شهرستان ساوه برگزار شد، اظهار کرد: از سال های گذشته دولت متوجه شده است که مالیات گرفتن شیرین تر از درآمدهای نفتی است و می توان این نوع درآمد را جایگزین درآمدهای نفتی کرد و به همین دلیل است که حدود 500 هزار میلیارد تومان از مجموع 650 هزار میلیارد تومان بودجه جاری امسال کشور قرار است از منابع درآمدهای مالیاتی تامین شود.

وی با تاکید بر اینکه با پرداخت مالیات باید به اداره کشور کمک کرد، افزود: در این میان نباید واژه نامناسب فرار مالیاتی را به مالیات دهندگان واقعی کشور نسبت داد.

صنعتگران و تولیدکنندگان مالیات پذیر هستند و فرار مالیاتی به تولیدکننده نسبت داده نمی شود بلکه مشمول افرادی است که در اقتصاد کشور پنهان بوده و حتی با تولیدکننده مبارزه می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص مالیات براساس حدس و گمان عادلانه نیست

تشخیص مالیات براساس حدس و گمان عادلانه نیست