مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 دی 1401 ساعت 15:362023-01-12اقتصادي

رونق بازار تاریخی کرمان معطل وفای به عهد اوقاف


سعید شعرباف تبریزی امروز در حاشیه بازدید از پنجشنبه بازار قلعه محمود در گفت و گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: حدود 30 غرفه وقفی در بازار تاریخی قلعه محمود وجود دارد که قول داده شد این غرفه ها به استادکاران صنایع دستی واگذار شود، اما سه ماه گذشته و هنوز اقدامی انجام نشده است.

وی بیان داشت: اگر این 30 غرفه به استادکاران واگذار شود، بخش خصوصی هم می آید و غرفه هایش را اجاره می دهد و بازار تاریخی قلعه محمود دوباره رونق می گیرد.

شهردار کرمان اضافه کرد: خواهش ما این است دوستان در میراث فرهنگی و اوقاف کرمان سریع تر واگذاری غرفه ها به استادکاران صنایع دستی را انجام دهند.

شعرباف تبریزی ادامه داد: بازار قلعه یکی از بازارهای تاریخی و قدیمی کرمان است و اگر به بخش شمالی بازار بزرگ کرمان متصل می شد، بزرگترین راسته بازار ایران بود.

وی بیان کرد: بازار قلعه محمود کرمان در دوره های گذشته مورد بی توجهی قرار گرفته است و از نظر امنیت و کالبدی مشکلاتی دارد و اولین راه برای اینکه بازار احیا شود، حضور مردم در آن بود، بنابراین قبل از اینکه بخواهیم بازار را مرمت کنیم، مردم اگر وارد شوند تا حد زیادی امنیت تامین می شود و هم از نظر اقتصادی می صرفد که مردم و مغازه داران به بازار برگردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونق بازار تاریخی کرمان معطل وفای به عهد اوقاف

رونق بازار تاریخی کرمان معطل وفای به عهد اوقاف