مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 دی 1401 ساعت 16:052023-01-12فناوري

مهم ترین اخبار حوزه ارتباطات در هفته جاری


نکاتی درباره مجازات فروشندگان فیلترشکن، طبقاتی شدن اینترنت چه تبعاتی دارد؟ چرا برای تلفن های قطع شده قبض صادر می شود؟ و افزایش درآمد دولت از محل پیامک برخی از عناوین مهم ترین اخبار حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در هفته جاری بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از زمانی که موضوع فیلترینگ با هدف جلوگیری از دسترسی کاربران به وبگاه های مغایر با قوانین و سیاست های جمهوری اسلامی ایران انجام شد، رواج VPN و فیلترشکن ها و در ادامه در نظر گرفتن قوانین، مقررات و مجازات برای فروش و استفاده از آن ها، هم ذیل قانون جرایم رایانه ای کشور مطرح بود اما این موضوع اخیرا و در زمانی دوباره مورد بررسی قرار گرفته که چند ماهی است بنا بر تشخیص مراجع ذی صلاح دسترسی به دو پلتفرم خارجی با محدودیت روبه رو شده و علی رغم هشدار کارشناسان نسبت به خطرات احتمالی استفاده از فیلترشکن ها، گویی بازار خرید و فروش فیلترشکن همچنان گرم است.

اما طی روزهای گذشته اعلام شد قوه قضاییه موظف شده با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعاتی و سایر دستگاه های ذیربط، با فروشندگان فیلترشکن ها و وی پی ان غیرمجاز برخورد قانونی و متخلفین را مجازات کند.

طبق تصمیم جدید قرار است تولیدکنندگان، فروشندگان و توزیع کنندگان وی پی ان ها و فیلتر شکن های غیر مجاز از این پس مشمول مجازات ماده 753 قانون مج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهم ترین اخبار حوزه ارتباطات در هفته جاری

مهم ترین اخبار حوزه ارتباطات در هفته جاری