مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 دی 1401 ساعت 06:402023-01-13سياسي

چالش های گذار از مادرانگی سنتی به مدرن


اگر مادر هستید احتمالا بارها احساس کرده اید بین دنیای شما و دنیای فرزندان تان کیلومترها فاصله است؛ یا حرف هم را متوجه نمی شوید یا احتمالا نمی توانید آنچه در ذهن دارید به خوبی به او منتقل کنید.

- این مساله ریشه بسیاری از تعارضات، تنش ها و شکاف هایی می شود که در رابطه والد و فرزند رخ می دهد، اینکه آنها دنیای هم را نمی توانند به خوبی درک کنند.

مادری که در فضای سنتی برایش مادری شده، بسیاری از کلیشه های جامعه بر او غلبه کرده و احساسات سرکوب شده زیادی دارد چطور می تواند در دنیای مدرنی که سرعت تحولات در آن در حد چشم بهم زدنی است مادری مطلوب و کافی برای فرزندش باشد؟ آیا نسخه به روزرسانی شده ای از مادر وجود دارد که هم خودش را راضی نگه دارد و هم فرزندش را؟ اینها محور گفت وگوی ایسنا با فریده مدرس زاده، فعال اجتماعی و تسهیل گر کارگاه های مهارت فرزندپروری است.

او در پاسخ به این سوال که نقش مادری در زمانه ما دچار کلیشه هایی است که موانعی را در مسیر فرزندپروری قرار می دهد، این موانع چگونه قابل تبیین و برطرف شدن است؟ اظهار کرد: به نظر می رسد جامعه کنونی در گذر زمان و طی کردن مسیر دختری تا مادری و به عبارتی مسیر تربیت پذیری تا تربیت کنندگی سیر تطور زیادی داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش های گذار از مادرانگی سنتی به مدرن

چالش های گذار از مادرانگی سنتی به مدرن