مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 دی 1401 ساعت 08:502023-01-13بين الملل

روسیه: مذاکرات با اوکراین باز هم باید مستقیم باشد


مدیر اداره بخش کشورهای مستقل همسود در وزارت خارجه روسیه گفت، در صورت از سرگیری مذاکرات با اوکراین، بایستی این گفت وگوها بین کی یف و مسکو باز هم بدون میانجی گر به صورت مستقیم انجام شود و این بهترین گزینه خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، الکسی پلیشچوک مدیر اداره بخش کشورهای مستقل همسود در وزارت خارجه روسیه در مصاحبه ای با خبرگزاری تاس همچنین گفت: وقتی این مذاکرات از سر گرفته شود به احتمال زیاد به صورت مستقیم است.

این بهترین گزینه خواهد بود چون اثبات شده که میانجی گران غربی اغلب موضوعات خود را در گفت وگوها پیگیری می کنند و تلاش دارند تا در مذاکرات مداخله و نفوذ داشته باشند.

وی ادامه داد: طرف غربی که به عنوان میانجی در مذاکرات حضور داشته به دنبال سازش نیست بلکه به دنبال منافع اقتصادی و سیاسی خود بوده است.

این دیپلمات روس همچنین خاطرنشان کرد، مذاکرات 2022 با طرف اوکراین مستقیم بود تا به امروز ما تنها به صورت مستقیم با اوکراینی ها وارد مذاکره شده ایم و از پلتفورم هایی استفاده کرده ایم که برای ما ایجاد شده اند.

این مقام ارشد وزارت خارجه روسیه افزود: سه دور مذاکرات میان روسیه و اوکراین در بلاروس و یکی در ترکیه از فوریه تا آوریل 2022 انجام شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه: مذاکرات با اوکراین باز هم باید مستقیم باشد

روسیه: مذاکرات با اوکراین باز هم باید مستقیم باشد