مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 دی 1401 ساعت 09:402023-01-13اقتصادي

گلیم می تواند محور توسعه هرسین باشد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه گفت: گلیم هرسین در ایران بی نظیر و غیرقابل مقایسه است و این صنعت با توجه به ظرفیت گسترده آن می تواند به محور توسعه شهرستان تبدیل شود.

- محمدرضا سهیلی در نشست با فرماندار، شهردار و رییس شورای شهر هرسین، اظهار کرد: هرسین به عنوان شهر ملی گلیم از لحاظ اقتصادی و گردشگری از ظرفیت ویژه ای برخوردار است و گلیم می تواند محور اصلی توسعه این شهرستان باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه با بیان اینکه گردشگری با تاکید استاندار محور توسعه استان است، افزود: اگر بخواهیم به نتایج ملموس برای اشتغال برسیم، گردشگری و صنایع دستی بهترین فرصت است، زیرا سرانه ایجاد شغل در این حوزه با سایر صنایع قابل مقایسه نیست.

وی به اهمیت گلیم هرسین اشاره کرد و گفت: گلیم هرسین غیرقابل مقایسه با همه جای ایران است و این یک ظرفیت است که شهرستان می تواند از آن استفاده کند.

سهیلی با اشاره به ضرورت ورود جدی شهرداری و فرمانداری شهرستان به مقوله گلیم، اظهار کرد: ایجاد موزه گلیم، نمایشگاه دائمی صنایع دستی و ایجاد المان های شهری حتما باید آمیخته با این هنر دستی باشد که خود یک جذابیت ویژه گردشگری ایجاد می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گلیم می تواند محور توسعه هرسین باشد

گلیم می تواند محور توسعه هرسین باشد