مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 دی 1401 ساعت 13:102023-01-13بين الملل

گسترش همکاری های ترکمنستان و چین در زمینه کریدورهای بین المللی


نخست وزیر چین با اشاره به سفر رییس جمهور ترکمنستان به «پکن» از عزم دو کشور در جهت همکاری در زمینه های ترانزیتی و کریدورهای بین الملی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، در راستای دستاوردهای مهم سفر رییس جمهور ترکمنستان به چین که در اوایل سال جدید میلادی صورت گرفت، امضای یادداشت تفاهم بین دولت های ترکمنستان و چین درباره تلفیق طرح های بین المللی احیای جاده بزرگ ابریشم و یک کمربند و یک جاده از نتایج مهم سفر سردار بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان به چین است.

در این رابطه وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین در یک کنفرانس مطبوعاتی ضمن تبیین این موضوع تصریح کرد: سند جدید امکان دستیابی به هم افزایی بیشتر بین ابتکار یک کمربند، یک جاده چین و ابتکار ترکمنستان برای احیای جاده بزرگ ابریشم و گسترش همکاری های دوجانبه سودمند در زمینه های اقتصاد و تجارت را فراهم می کند.

ونبین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران گفت: این چشم انداز کاملاً جدیدی را برای همکاری در چارچوب کمربند و جاده بین چین و پنج کشور آسیای مرکزی باز می کند.

وی ادامه داد: در طول سال گذشته، همکاری تحت این پروژه پیشرفت ثابتی داشته است و انگیزه جدیدی به بهبود اقتصاد جهانی داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گسترش همکاری های ترکمنستان و چین در زمینه کریدورهای بین المللی

گسترش همکاری های ترکمنستان و چین در زمینه کریدورهای بین المللی