مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 دی 1401 ساعت 13:262023-01-13سياسي

پای صحبت های بانوی دانشمند ایرانی/ضرورت توجه نسبت به حضور بانوان در تصمیم گیری ها


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، دین مبین اسلام همواره جایگاه ویژه ای برای زنان قائل بوده و آن ها را به عفت، عصمت، حجاب و حفظ کرامت انسانی دعوت می کند.

از نگاه مکتب الهی، زن و مرد در ارزش های الهی و انسانی هیچ تفاوتی با یکدیگر نداشته و حتی در برخی موارد زن را بر مرد ترجیح داده است و خدمتگذاری فرزند به مادر را لازم می داند.

براساس تأکید دین اسلام و سفارش ائمه ی اطهار(ع)، بانوان همیشه جزو پیشگامان حرکت معنوی انسان به سوی پیشرفت، رشد و تعالی محسوب شده و میدان فعالیت و تلاش علمی، اقتصادی و سیاسی برای بانوان، کاملا باز و فراهم است.

با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، فصل تازه ای از حیات و حضور زنان در جامعه ی ایرانی آغاز گردید.

انقلاب اسلامی ضمن بازگرداندن کرامت بانوان ایرانی، آن ها را با هویت اصلی و واقعی شان که همانا بالاترین درجه ی عفت و پاکدامنی است، آشنا کرد.

در طول 44سال اخیر بانوان ایرانی در کنار مردان به کار و تلاش پرداخته و در یک فضای امن و اخلاقی، خود را به مدارج عالی شغلی و علمی رساندند.

در دیدار اخیر اقشار مختلف بانوان با حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی)، ایشان مهمترین و اصلی ترین وظیفه ی زن را دو نقش مادری و همسری، یعنی نقش خانه داری خواندند و تأکید کردند: البته خانه داری به معنی خانه نشینی و پرهیز از تدریس، م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پای صحبت های بانوی دانشمند ایرانی/ضرورت توجه نسبت به حضور بانوان در تصمیم گیری ها

پای صحبت های بانوی دانشمند ایرانی/ضرورت توجه نسبت به حضور بانوان در تصمیم گیری ها