مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 دی 1401 ساعت 15:052023-01-13اجتماعي

واحد جداسازی هوای پتروشیمی گچساران عملیاتی شد+گزارش تصویری


رییس راه اندازی مجتمع پتروشیمی گچساران گفت: با همت متخصصین ایرانی، نبض کنترلی تأمین هوای سیستم ابزار دقیق پتروشیمی گچساران راه اندازی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گچساران مسعود سیاهپور در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه پتروشیمی گچساران دارای دو واحد الفین و یوتیلیتی (سرویسهای جانبی) است اظهار داشت: واحد یوتیلیتی خود شامل 4 بخش است که برای راه اندازی واحد الفین ابتدا می بایست تمامی بخش های یوتیلیتی راه اندازی و در سرویس باشند که یکی از این بخش ها ASU به معنای واحد جداسازی هوا است که تأمین کننده هوای ابزار دقیق، هوای پلنت و نیتروژن مجتمع است.

وی در خصوص اهمیت این بخش افزود: اهمیت این واحد چنان است که می توان آن را نبض کنترلی کارخانه به جهت تأمین هوای سیستم ابزار دقیق تلقی کرد.

رییس راه اندازی مجتمع پتروشیمی گچساران در خصوص جداسازی هوا و تولید نیتروژن از آن تصریح کرد: جداسازی هوا و تولید نیتروژن دارای فرآیند بسیار مهم و پیچیده ای است.

سیاهپور عنوان کرد: که در این فرآیند، هوا را به میزان 9 بار فشرده کرده و سپس با استفاده از مکانیزم های مهندسی و روشهای ترمودینامیکی دمای آن تا منفی 172 درجه سانتیگراد سرد می کنیم تا جداسازی نیتروژن از هوا انجام پذیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واحد جداسازی هوای پتروشیمی گچساران عملیاتی شد+گزارش تصویری

واحد جداسازی هوای پتروشیمی گچساران عملیاتی شد+گزارش تصویری