موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - متناسب سازي - همسان سازي حقوق بازنشستگان - دبيركل حزب الله لبنان - همسان سازي حقوق - حزب الله لبنان - دبيركل حزب الله - شهادت سردار - كاروان ورزش ايران - خارجي هاي فوتبال ايران - بازار تاريخي اراك - طرح هاي اقتصادي - انتخابات فلسطين اشغالي - مبينا فلاح - نوتروني - بازي نفت آبادان و آلومينيوم - هيئت مديره باشگاه پرسپوليس - انتخابات شورها - تنگ كوشك - تخت هاي بيمارستان - مارسل دسايي

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 دی 1401 ساعت 15:102023-01-13فرهنگي

جایزه «جلال آل احمد» چقدر پذیرای زنان است؟


با نگاهی به نامزدها و برگزیدگان دوره های مختلف جایزه جلال، می توان چنین نتیچه گرفت که اگرچه این روزها زنان در زمینه نویسندگی و ادبیات فعال تر از گذشته شده اند اما همچنان سهم زنان در بین منتخبان، - اندک است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پانزدهمین جشنواره جایزه جلال آل احمد دی ماه 1401 در چهار رشته داستان بلند و رمان، مجموعه داستان کوتاه، نقد ادبی و مستندنگاری در حال برگزاری است و البته همانند سال های گذشته نظرات و حرف و حدیث های زیادی پیرامون این رویداد وجود دارد.

از دوره اول این رویداد که در سال 1387 همزمان با سالروز تولد جلال آل احمد برگزار شد تاکنون، بررسی های مختلفی در این زمینه انجام شده است.

بارها درباره تغییر و نزول ارزش مالی جوایز از 110 سکه تا مبلغ نقدی 250 میلیون تومان تا تغییر مسئول برگزارکننده جشنواره از خانه کتاب به بنیاد شعر و ادبیات داستانی، درباره انصراف از حضور یک کتاب تا پس دادن جایزه ها یا درباره مخفی بودن داوران در برخی دوره ها و نحوه ارسال کتاب ها از طرف خود نویسنده به جای انتخاب توسط خانه کتاب و .

یادداشت هایی نوشته شده است.

اما یکی از نقدهایی که به این جشنواره دولتی وارد شده، این است که چرا داوران به طیف خاصی از تفکرات سیاسی و اجتماعی توجه دارند و چرا بیشتر جوایز به همین طیف تعلق گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایزه «جلال آل احمد» چقدر پذیرای زنان است؟

جایزه «جلال آل احمد» چقدر پذیرای زنان است؟