مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 دی 1401 ساعت 16:252023-01-13بين الملل

تاکید عربستان و مصر بر رد هرگونه تهدید نظامی علیه سوریه


عربستان و مصر با صدور بیانیه ای مشترک مخالفت خود را با هرگونه تهدید نظامی علیه سوریه اعلام کردند و خواستار خروج مزدوران خارجی از لیبی شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه مشترک کمیته پیگیری و مشورت سیاسی که به ریاست وزرای خارجه مصر و عربستان پس از دیدار آنان در ریاض صادر شد، آمده است: مصر و عربستان سعودی بر رد هرگونه تهدید به عملیات نظامی که بر سرزمین های سوریه تأثیر بگذارد و مردم سوریه را به وحشت بیندازد، تأیید کردند.

دو طرف بر ضرورت مقابله با تروریسم در سوریه، بازگشت آوارگان و دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران موجود مطابق با قطعنامه شماره 2254 شورای امنیت و همچنین حمایت از تلاش های سازمان ملل متحد برای پیشبرد روند سیاسی توافق کردند.

طبق این بیانیه، در این نشست بر لزوم پیشبرد روند سیاسی با مذاکرات سوری- سوری تحت نظارت نماینده سازمان ملل در امور سوریه با هدف تعیین چارچوبی برای راه حل سیاسی و رسیدگی به وضعیت انسانی این کشور نیز تاکید شد.

کمیته مشترک عربستان و مصر همچنین درباره لیبی خواستار تصویب قوانین مرتبط با انتخابات و فراهم کردن مقدمات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در لیبی در سریع ترین زمان ممکن شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید عربستان و مصر بر رد هرگونه تهدید نظامی علیه سوریه

تاکید عربستان و مصر بر رد هرگونه تهدید نظامی علیه سوریه