مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 دی 1401 ساعت 00:002023-01-13سياسي

قدرت نرم اسلام در یکی از مهمترین موضوعات فرهنگی جهان


تنها راه بازداشتن دشمن از ادامه دشمنی، مایوس کردن دشمن از رسیدن به نتیجه است و تنها راه مأیوس کردن دشمن، قوی شدن ایران عزیز است تا حدی که رافع و دافع انواع تهدیدات باشد.

- گروه سیاسی خبرگزاری فارس، یادداشت- مهدی فضائلی:  بدون اینکه در مقام رد یا تایید نظریه برخورد تمدن ها باشم، اما تحولات جهانی پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی نشان داد، نظریه هشدار دهنده برخورد تمدن ها ی ساموئل هانتینگتون ،ضمن نقدهای متعددی که به آن وارد است ، در برابر نظریه خوش خیالانه فرانسیس فوکویاما مبنی بر پایان تاریخ از منظری که به آن اشاره خواهم کرد واجد واقع بینی بیشتری است.

هانتینگتون،ضمن تقسیم جهان به حوزه های تمدنی متفاوت، جهان اسلام را خطرناک ترین آنها برای تمدن غربی ارزیابی کرده و سپس در پاسخ به پرسش دیگری،ایران را در صدر کشورهایی نام می برد که برای ایالات متحده آمریکا تهدید محسوب می شوند.

صرف نظر از تصویر سازی اشتباه، تحریف آمیز و غرض ورزانه غربی ها علیه اسلام و ایران و دسته بندی آن در قالب اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی،نگرانی هانتینگتون و حامیانش همچون برژینسکی و کیسینجر، را باید بجا بدانیم! این تأیید، نه از بعد خشونت گرایی مد نظر آنان بلکه از این حیث است که امروز نه مهمترین بلکه تنها حوزه فکری و اندیشه گی که نظریه ها و اندیشه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدرت نرم اسلام در یکی از مهمترین موضوعات فرهنگی جهان

قدرت نرم اسلام در یکی از مهمترین موضوعات فرهنگی جهان