مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 دی 1401 ساعت 07:402023-01-14بين الملل

گوترش آمادگی خود را برای میانجی گری بین مسکو و کی یف اعلام کرد


با شدت گرفتن دایره درگیری ها در شهر راهبردی سولدار، معاون دبیرکل سازمان ملل آمادگی آنتونیو گوترش برای میانجی گری بین مسکو و کی یف را جهت پایان دادن به جنگ در سریع ترین زمان ممکن را مطرح کرد.

- با شدت گرفتن دایره درگیری ها در شهر راهبردی سولدار، معاون دبیرکل سازمان ملل آمادگی آنتونیو گوترش برای میانجی گری بین مسکو و کی یف را جهت پایان دادن به جنگ در سریع ترین زمان ممکن را مطرح کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رزماری د کارلو، معاون آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در جلسه شورای امنیت که روز جمعه برگزار شد، گفت: اوکراین، روسیه و کل دنیا می توانند به جهان اجازه ادامه جنگ را بدهند؛ اما دبیرکل سازمان ملل آماده پایان دادن به این نزاع غیرقابل توجیه و بی معنی و براساس منشور سازمان ملل و قانون جهانی است.

رزماری د کارلو اشاره کرد، هیچ مشخصه ای برای توقف جنگ در اوکراین وجود ندارد.

او اضافه کرد: در حال حاضر منطق نظامی غالب است و مجال برای مذاکره بسیار اندک است یا اصلا وجود ندارد؛ اما تمام جنگ ها پایان می یابند و این نیز می گذرد و تمام می شود.

این اظهارات گوترش در حالی است که ارتش روسیه جمعه گفت، کنترل سولدار در شرق اوکراین را به دست گرفته در حالیکه کی یف می گوید، درگیری های شدید هنوز در این شهرک کوچک ادامه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گوترش آمادگی خود را برای میانجی گری بین مسکو و کی یف اعلام کرد

گوترش آمادگی خود را برای میانجی گری بین مسکو و کی یف اعلام کرد