مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 دی 1401 ساعت 09:002023-01-14اجتماعي

مجسمه های میدان «حر» هم دو رنگ شدند


زمانی که دو رنگ شدن مجسمه فردوسی در صدر اخبار قرار گرفت، عده ای از هنرمندان این نکته را یادآور شدند که اتفاقی که برای مجسمه فردوسی افتاد، اولین نمونه نبوده و آخرین هم نخواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از  ایسنا، به نظر می رسد دو رنگ شدن شیرهای اصلی میدان حر که توسط غلامرضا رحیم زاده ارژنگ از جنس مس ساخته شده است، به علت در معرض آلودگی هوا بودن است البته که پس از بررسی خبرنگار تجسمی ایسنا مشخص شد که این مجسمه ها دچار آسیب هم شده اند.

بر این اساس، این مجسمه ها تنها سیاه نشده اند بلکه به نظر می رسد طی زمان به علت رطوبت هوا روی قسمت هایی از آنها سیاهی گرفته است.

به هر حال این امر نشان می دهد که این مجسمه ها همان طور که معاون فرهنگی و هنری سازمان زیباسازی تهران به ایسنا می گوید نیازمند ترمیم هستند.

همچنین باید در نظر گرفت که شست وشوی آثار هنری شهری از جمله برنامه های سازمان زیباسازی شهری تهران است که باید به صورت اصولی صورت بگیرد؛ چراکه اگر این اتفاق توسط افراد غیرمتخصص انجام شود، آسیب های جبران ناپذیری متوجه آثار خواهد بود.

نمونه بارز آسیب به آثار هنری حین شست و شو، مجسمه فردوسی است که حتی در ابتدا گمان می رفت مجسمه به صورت نیمه کاره شسته شده باشد ولی بعدا مشخص شد که شست و شوی غیراصولی اثر، موجب آسیب رسیدن به آن شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجسمه های میدان «حر» هم دو رنگ شدند

مجسمه های میدان «حر» هم دو رنگ شدند