مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 دی 1401 ساعت 09:052023-01-14سياسي

رسیدگی به 400 هزار پرونده دعاوی کارگری و کارفرمایی از ابتدای سال


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، اگرچه اولویت برای حل اختلاف با صلح و سازش میان کارگر و کارفرما است، اما اگر اختلاف طرفین از این طریق حل نشد، - معاون روابط کار وزارت کار گفت: در سال جاری 320 هزار پرونده دعاوی کارگری و کارفرمایی در هیات های تشخیص و 80 هزار پرونده در هیات های حل اختلاف سراسر کشور بررسی شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، اگرچه اولویت برای حل اختلاف با صلح و سازش میان کارگر و کارفرما است، اما اگر اختلاف طرفین از این طریق حل نشد، نوبت به مراجعه به هیئت های رسمی رسیدگی به اختلافات کارگر و کارفرما می شود.

طرح ادعا می تواند از طرف کارگر یا کارآموز علیه کارفرما باشد یا بر عکس، البته در عمل تقریباً اکثر پرونده های طرح شده در مراجع حل اختلاف علیه کارفرما می باشد موضوعاتی همچون مطالبه حقوق و مزایا (حق اولاد، حق مسکن، خواربار) سنوات، عیدی و پاداش، حق بیمه، بیمه بیکاری، اضافه کاری، مانده مرخصی، اختلاف راجع به زمان استفاده از مرخصی، فسخ قرارداد، اخراج، اعتراض نسبت به تغییر شرایط کار و .

از جمله ادعا های شایعی است که که کارگران علیه کارفرمایان مطرح می کنند.

علی حسین رعیتی فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی درباره مشکلات اختلاف بین کارگر و کارفرما می گوید:رسالت رسیدگی به دعاوی کارگری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسیدگی به 400 هزار پرونده دعاوی کارگری و کارفرمایی از ابتدای سال

رسیدگی به 400 هزار پرونده دعاوی کارگری و کارفرمایی از ابتدای سال