مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 دی 1401 ساعت 10:102023-01-14اقتصادي

روی سیب سرخ آذربایجان غربی سیاه می شود؟


داستان تکراری ولی غم انگیز سیب آذربایجان غربی بارها تیتر یک نشریات و رسانه های مختلف بوده و همواره این میوه بهشتی چالشهای متعددی از زمان برداشت تا صادرات داشته است.

- پاییز فصل برداشت سیب آذربایجان غربی است و سالانه بیش از یک میلیون و 100 هزار تن از این محصول برداشت می شود و امسال نیز به گفته جهادکشاورزی استان یک میلیون و 122 هزار تن سیب برداشت شده است که از این میزان 305 هزار تن به صورت سیب صنعتی جذب کارخانجات استان شده، 82 هزار تن به صورت تازه خوری مصرف می شود.

براساس اعلام این سازمان در حال حاضر بیش از 400 هزار تن سیب در سردخانه های استان موجود است رقمی که نگرانی ها را برانگیخته است رقمی که از عدم علاقه کشاورزان به فروش سیب خود ناشی می شود.

ذخیره بیش از 400 هزار تن سیب در سردخانه های استان آقا بالازاده, رییس اتحادیه سردخانه داران آذربایجان غربی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه طبق آخرین آمار 475هزار تن سیب تولید استان در سردخانه های استان ذخیره و انبار شده است، تصریح کرد: نیاز بازار این است که ماهانه 120هزار تن متوسط سیب سردخانه های استان به بازار داخلی و خارجی عرضه شود اما فعلا متوسط عرضه سیب بین 25تا 30هزار تن در ماه است.

رییس اتحادیه سردخانه داران آذربایجان غربی در خصوص علت عدم عرضه سیب توسط کشاورزان نیز اظهار کرد: هزینه بالای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روی سیب سرخ آذربایجان غربی سیاه می شود؟

روی سیب سرخ آذربایجان غربی سیاه می شود؟