مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 دی 1401 ساعت 12:002023-01-14اقتصادي

تأثیر افزایش نرخ سود بانکی بر صندوق های درآمد ثبات


مدیرعامل یکی از شرکت های تأمین سرمایه گفت: به دلیل رشد نقدینگی، دولت سیاست افزایش نرخ سود بین بانکی را پیش گرفت که این مسأله برای صندوق های با درآمد ثابت مشکل ایجاد می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سلمان خادم المله امروز در سومین مجمع عمومی شرکت تأمین سرمایه امین در گزارشی به هیأت مدیره و سهامداران اعلام کرد: چند عامل بازارهای سرمایه جهان را تحت تأثیر قرار داد از جمله می توان به جنگ روسیه و اوکراین، افزایش بهره فدرال رزرو، افت بازارهای مالی آمریکا و همه گیری کرونا در چین تحت تأثیر قرار گرفت به گونه ای که صندوق بین المللی پول برای سال جدید میلادی کاهش نرخ رشد اقتصادی را پیش بینی کرده همچنین نرخ تورم از 4.

7 درصد به 8.

8 درصد در سطح جهان افزایش می یابد، قیمت کالاهای اساسی در دنیا رو به کاهش است و صنعت تأمین مالی در دنیا از 66 تریلیون دلار به 112 تریلیون در سال 2021 افزایش یافت.

وی همچنین تأکید کرد: در کشور ما به دلیل رشد شدید نقدینگی دولت سیاست افزایش نرخ سود بین بانکی را پیش گرفت که این مسأله با صندوق های برای درآمد ثابت مشکل ایجاد می کند.

به گفته خادم المله صندوق های با درآمد ثابت کار سختی پیش ِ رو دارند در سال های گذشته اوراق با درآمد ثابت 25 تا 26 درصد منتشر کرده اند در حالی که الان نرخ مؤثر سود سپرده های بانکی بالای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأثیر افزایش نرخ سود بانکی بر صندوق های درآمد ثبات

تأثیر افزایش نرخ سود بانکی بر صندوق های درآمد ثبات