مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 دی 1401 ساعت 15:212023-01-14اقتصادي

جوانی جمعیت لرستان در سرازیری/ زنگ خطر سالمندی به صدا درآمده است


خبرگزاری فارس لرستان- پریسا قربانی نژاد؛ بدون شک سرمایه انسانی، رکن اصلی و بخش جدای ناپذیر توسعه یک کشور محسوب می شود، نیرویی که هرچه فعال تر و جوان تر باشد، سهم چشمگیری را در پیشبرد اهداف جامعه خواهد داشت.

از این رو کشورهای توسعه یافته همواره درصدد افزایش نرخ جوانی جمعیت به جهت پیشرفت و موفقیت در عرصه های مختلف هستند، موضوع مهمی که در آینده می تواند در بسیاری از معادلات جهانی تعیین کننده باشد.

از دهه 60 در ایران شاید بتوان با عنوان دهه انفجار جمعیت نام برد، سال هایی که شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر دیگر در بین خانواده های ایرانی جایی نداشت و در نهایت شاهد انقلاب جمعیتی در این دهه بودیم.

  در سال های بعد اما با ترویج زندگی غربی و تبلیغات رسانه ای، مجدد شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر اوج گرفت و سیر نزولی فرزندآوری در بسیاری از خانواده ها شروع شد.

کاهش نرخ جمعیت در سال های اخیر موجب شد که مقام معظم رهبری نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند و بر لزوم جوانی جمعیت تاکید کنند، همچنان که معظم اله بارها در دیدار با مسوولان نظام بیان فرمودند که فکری به حال جوانی جمعیت شود.

موضع گیری های صریح رهبری در نهایت منجر به این شد که شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر از سیاست های کلی نظام کنار گذاشته شده و قوانینی برای جوانی جمعیت وضع شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جوانی جمعیت لرستان در سرازیری/ زنگ خطر سالمندی به صدا درآمده است

جوانی جمعیت لرستان در سرازیری/ زنگ خطر سالمندی به صدا درآمده است