مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 دی 1401 ساعت 16:002023-01-14پزشكي

کم ترین شیوع کم خونی کودکان، در ایلام


رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: بر اساس پایش صورت گرفته در بررسی کم خونی کودکان، استان ایلام با 18/5 درصد، کمترین شیوع در بین استان های مختلف کشور را به خود اختصاص داده است.

- جاسم محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام از راه های پیشگیری از کمبود ویتامین دی خبر داد و گفت: افرادی که به صورت طبیعی در معرض آفتاب زندگی می کنند میزان ویتامین دی طبیعی خون شان بین 40 تا 70 است که دریافت این ویتامین از طریق رژیم های مختلف غذایی دشوار است و موثر ترین شیوه جهت پیشگیری از کمبود ویتامین دی مصرف مکمل این ویتامین است.

وی افزود: ویتامین D گروهی از ویتامین های محلول در چربی هستند که باعث افزایش میزان جذب کلسیم، فسفات و منیزیم در روده شده و از این طریق بر رشد و استحکام استخوان ها کمک می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: بیشترین شیوع کم خونی فقر آهن در سیستان و بلوچستان و کمترین شیوع نیز متعلق به استان ایلام است.

محمدی گفت: بر اساس پایش صورت گرفته استان ایلام در بررسی کم خونی کودکان استان ایلام با 18/5 درصد کمترین شیوع کم خونی و سیستان و بلوچستان با 31/6 درصد بیشترین میزان در بین استان های مختلف کشور را به خود اختصاص داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کم ترین شیوع کم خونی کودکان، در ایلام

کم ترین شیوع کم خونی کودکان، در ایلام