مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 دی 1401 ساعت 16:502023-01-14دانش

نگاهداری: بودجه آموزش عالی برنامه محور و مسئله محور باشد


رییس مرکز پژوهش های مجلس با تاکید بر نقش و اهمیت دانشگاه ها در توسعه و حل مسائل کشور، گفت: بودجه آموزش عالی برنامه محور و مسئله محور باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، جلسه بررسی بودجه آموزش عالی با حضور بابک نگاهداری رییس مرکز پژوهش های مجلس و با حضور معاونین و مدیران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و روسای دانشگاه های شهید بهشتی، خوارزمی، پیام نور، معاونین اداری و مالی دانشگاه های علمی- کاربردی و فنی و حرفه ای و رییس صندوق رفاه دانشجویی به همت دفتر آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد.

بابک نگاهداری در این نشست با تاکید بر نقش و اهمیت دانشگاه ها در توسعه و حل مسائل کشور، گفت: مسائل و چالش های دانشگاه در برنامه هفتم توسعه و همچنین بودجه سال 1401 می بایست مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: رویکرد بودجه ریزی در وزارت علوم و دانشگاه های زیر مجموعه آن باید از هزینه ای به سمت برنامه محور تغییر پیدا کند و مسائل و اولویت های کشور در ماموریت دانشگاه ها قرار گیرد.

 مدیر کل حقوقی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم در این نشست، عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 97 درصد از اعتبارات دانشگاه ها صرف حقوق و دستمزد می شود و امور پژوهشی و فناوری، فرهنگی و رفاهی دانشگاه ها از این نظر در مضیقه قرار دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهداری: بودجه آموزش عالی برنامه محور و مسئله محور باشد

نگاهداری: بودجه آموزش عالی برنامه محور و مسئله محور باشد