مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 دی 1401 ساعت 17:552023-01-14پزشكي

آغاز واکسیناسیون تکمیلی و بیماریابی سل برای اتباع غیرایرانی خراسان جنوبی


مدیر گروه بیماری های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از اجرای واکسیناسیون تکمیلی و بیماریابی سل در اتباع غیر ایرانی استان خبر داد.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیر گروه بیماری های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از اجرای واکسیناسیون تکمیلی و بیماریابی سل در اتباع غیر ایرانی استان خبر داد.

محمدرضا جمع آور، امروز شنبه 24 دی به رسانه های گروهی گفت: برنامه تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال، سرخک و سرخجه اتباع غیر ایرانی در افراد زیر 15 سال و غربالگری بیماری سل در اتباع خارجی بالای 12 سال و همچنین تکمیل واکسیناسیون کووید-19 در گروه های هدف از ابتدای دی در مناطق تحت پوشش دانشگاه همزمان با 27 دانشگاه دیگر سطح کشور آغاز شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: با اجرای این برنامه حدود 4 هزار و 465 فرد زیر 15 سال اتباع خارجی واکسینه و حدود 11 هزار و 976 نفر از اتباع بالای 12 سال از نظر ابتلا به بیماری سل بررسی می شوند.

جمع آور ادامه داد: اتباع ایرانی که در این مناطق با اتباع غیر ایرانی زندگی می کنند نیز در این طرح تحت پوشش قرار می گیرند؛ ضعف پوشش واکسیناسیون در کشورهای همسایه و همچنین پایین بودن پوشش واکسیناسیون کودکان اتباع غیرایرانی نسبت به کودکان ایرانی، سبب پرخطر بودن این گروه از نظر ابتلا به بیماری های قابل پیشگیری با واکسن به ویژه سرخک و فلج اطفال شده و همچنین وج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز واکسیناسیون تکمیلی و بیماریابی سل برای اتباع غیرایرانی خراسان جنوبی

آغاز واکسیناسیون تکمیلی و بیماریابی سل برای اتباع غیرایرانی خراسان جنوبی