مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 دی 1401 ساعت 19:052023-01-14پزشكي

عمل جراحی نادر ترمیم سرخرگ اصلی بدن توسط جراحان شیرازی


سرپرست تیم جراحی بیمارستان نمازی شیراز گفت: عمل جراحی نادر ترمیم سرخرگ آئورت برای بیمار 27 ساله ای که به دلیل تصادف دچار پارگی و کوفتگی ریه و قطع کامل آئورت توراسیک یا همان سرخرگ اصلی بدن در قفسه سینه شده بود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، قدوسی فوق تخصص جراحی عروق و سرپرست تیم جراحی گفت: عمل جراحی نادر ترمیم سرخرگ آئورت برای بیمار 27 ساله ای که به دلیل تصادف دچار پارگی و کوفتگی ریه و قطع کامل آئورت توراسیک یا همان سرخرگ اصلی بدن در قفسه سینه شده بود، با موفقیت انجام شد.

 قدوسی افزود: عمل ترمیم آئورت در قفسه سینه با کمک پمپ قلبی-ریوی و در طول مدت 6 ساعت انجام شد و به لطف خداوند و تلاش تیم پزشکی، بیمار سلامتی کامل خود را مجددا به دست آورد.

وی ادامه داد:نکته قابل تامل و ویژه در این بیمار قطع کامل آئورت، همراه با خونریزی فعال به داخل قفسه سینه و علائم حیاتی ناپایدار بود؛ به همین دلیل و با هدف پایدار کردن وضعیت قلب و خونرسانی به مغز و دیگر اعضای حیاتی، قبل از شروع عمل و به صورت فوری بیمار از کشاله ران روی دستگاه پمپ قلبی-ریوی قرار گرفت و عمل جراحی در قسمت قفسه سینه انجام شد .

به گفته فوق تخصص جراحی عروق در حوادثی که سرخرگ آئورت بر اثر ضربه دچار آسیب های شدید و وضعیت ناپایدار می شود بیشتر بیماران در دم جان می بازند و شانس کمی برا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عمل جراحی نادر ترمیم سرخرگ اصلی بدن توسط جراحان شیرازی

عمل جراحی نادر ترمیم سرخرگ اصلی بدن توسط جراحان شیرازی